Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Može li i kako Rusija pobediti, ili makar ne izgubiti, u nametnutoj joj ukrajinskoj simultanci?

Komentari (102) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 23 maj 2014 20:12
....
Samo to da kada „meka moć“ odradi dobro posao onda divizije, žrtve, patnja i pogibelji možda nisu ni potrebni. S tim da će Rusi i Srbi, kao i obično, tu mudrost naučiti na teži način – i na sopstvenoj koži.



Surovo istinito!
Preporuke:
136
17
2 petak, 23 maj 2014 20:27
Miomir
Sveobuhvatna i veoma ozbiljna analiza.


Nema povlačenja nema predaje!
Preporuke:
119
15
3 petak, 23 maj 2014 20:33
to je to
No, istovremeno, kad već govorimo (samo)kritički o ponekad gorkim istorijskim lekcijama, poukama i propustima, onda se, ne samo kao puka nada već i kao prilično racionalna pretpostavka na osnovu nagomilanog istorijskog iskustva ne može zaobići ni pomisao koja je sastavni deo nove, svim ovim događajima probuđene ruske samosvesti, a koja sugeriše da će i ovo aktuelno rusko iskušenje biti okončano na isti, ili sličan način kao i većina prethodnih tokom njihove slavne prošlosti. Dakle, mukotrpnom, skupom, teškom, „iracionalnom“, ali slavnom – pobedom. To je ono što, rekao bih, pomalo ledi osmeh na licu i kvari sreću čak i onima kojima se čini da su u Ukrajini ruskog medveda uboli u meki trbuh.
Preporuke:
81
13
4 petak, 23 maj 2014 20:43
Ioann Dubinjin
Slažem se sa mišljenjem g. Vukadinovića: u ovim, sadašnjim okolnostima OPCIJA 2! Ali, i za to je potrebno mnogo sreće i Božija pomoć.
Preporuke:
70
12
5 petak, 23 maj 2014 20:47
Dragan Petrović
Đorđe je odlično analizirao situaciju u Ukrajini i dao savim tačne "varijante" razvoja događaja. Ono što je na mene naročitao ostavilo ustisak je:
Beograd je bio regionalni centar prave ruske političke invazije, kakva odavno nije viđena i koja svakako nije mogla biti potpuno slučajna i spontana.

samo se nadam da će Rusija da nastavi takvu praksu.
Preporuke:
139
15
6 petak, 23 maj 2014 21:07
Sinisa Bogdanovic
Bas lep tekst. I da se nadamo najboljem.
Preporuke:
66
8
7 petak, 23 maj 2014 21:10
ja
Niko ozbiljan više ne poriče da je Rusija je bila zatečena, ne toliko pravcem, koliko tempom, brzinom, radikalnošću i beskrupuloznošću kojom je izvršen državni udar u Ukrajini.


NATO fašisti su na to i računali. Žele da ponove "Barbarosu"



Odličan tekst.
Preporuke:
97
7
8 petak, 23 maj 2014 21:14
Zoran K.
Slažem se sa iznetim stavovima, a posebno bi istakao ulogu NSPM u borbi za istinu oko dešavanja u Ukraini. NSPM je skoro (ako ne i praktično) jedini sajt u Srbiji koji podržava Rusiju, bori se za KiM, bori protiv Briselskog sporazuma. Samo treba da istrajemo. Pobedićemo.
Preporuke:
107
8
9 petak, 23 maj 2014 21:18
Hrizostom
Kako da se sve ovo završi dobro po Rusiju? Mirnim putem, neće.

Ako SAD očigledno steže kragnu Rusiji gde god i kako može i ne namerava da to prestane, kako će Rusija maslinom protiv bombe?

Mnogi su naivno poverovali da je Ukrajina osveta SAD za Siriju, Snoudena i ostale "pobede" Rusije prošle godine i prošlih godina. Ne, to je princip, to je fatum, to je ostrašćenost koja se neće prekinuti dok ijedan Rus (ili Srbin) bude stajao Zverima na putu.

Mi smo odličan dokaz za ovu tvrdnju, ali (slobodno mogu da kažem) nadmena i sujetna Ruska birokratija to ne kapira. Barem ne javno.

Uostalom ratovaće Latini sa Rusima preko naših glava, pre ili kasnije. Rečeno je.
Preporuke:
102
10
10 petak, 23 maj 2014 21:18
Šomi
Rusija ce probati da se vrati na velika u Srbiju, ali ne znam hoce li uspeti.

Zarad neke ravnoteze sa Zapadom, nadam se da hoce, jer smo ovako prepusteni EU, ali sa druge strane, ako Rusija i Zapad budu lomili koplja iznad nas, nisam siguran da bi Srbija mogla da izdrzi posledice te borbe.
Preporuke:
21
31
11 petak, 23 maj 2014 21:19
Akobogda
Rusi su možda bili iznenađeni ali su brzim akcijama i u Gruziji i u Ukrajini dali do znanja da svako može, zbog neprijateljstva prema Rusiji, da plati cenu u teritorijama. Drugo, ne može se reći da je Rusija svojim akcijama okrenula od sebe sve Ukrajince kad je većina njih iz zapadne Ukrajine i bilo protiv nje. Treće, Zapad je daleko od bilo kakvog jedinstva, pogotovo po ovom pitanju. I četvrto, Rusija se, posle sveg zla kojeg su SAD počinile (Jugoslavija, Irak, Libija, Sirija, Ukrajina) nameće celom svetu kao sila pravde i slobode.
Preporuke:
105
7
12 petak, 23 maj 2014 21:20
ivan3012
Postoji i cetvrta opcija..A to je da Rusija dovede bar 100 hiljada vojnika na samu granicu,i jasno i glasno kaze celom svetu da ce u slucaju bilo kakvog ulaska ukrajine u nato,preorati celu ukrajinu,/i nato zajedno s njom/a fasiste zbrisati sa lica zemlje.Tako ce je ceo svet postovati.Kada mocna vojna sila pokaze da je resena da stvari brutalnim metodama dovede u red,i najtvrdji jastrebovi na zapadu iznenada postaju-golubovi..Oduvek je najubedljivije i najdemokratskije sredstvo za ubedjivanje siledzije i njegovo prinudno izvodjenje na pravi put i privodjenje razumu bila batina.Tim pre sto ce Rusija na ovaj ili onaj nacin biti jednoga dana naterana da udje u sukob..Sto i jeste pravi cilj na zapadu.Zbog cega bi inace nato zeleo da u ukrajini pravi baze,nego za napad na Rusiju..A da ne govorimo o tome koliko ce to pomoci onom nedotupavnom delu srba /evroljubaca/ da konacno progledaju,iako ne uvazavaju ono sto nam je Sveti Sava ostavio u amanet: Budite slozni,i drzite se Rusije".
Preporuke:
109
9
13 petak, 23 maj 2014 21:20
Marko Gay
Cesto razgovaram s Rusima iz Rusije i Ukrajine i mogu da potvrdim da zaista, oni iz ukrajinskih desavanja nikakvu lekciju nisu naucili, bas nikakvu pouku izvukli.

Eto na primer, postoji u ruskim glavama ideja da su zapadni mediji ipak slobodni, pa se prema tome mogu ubediti i sarmirati.

To je toliko apsurdno, kao kad bi se mi zanosili idejom da cemo propagandno poraziti Putina na Prvom kanalu ruske drzavne televizije. Ili kada bi Churchill verovao da ce za vreme Drugog svetskog rata ubediti Goebbelsove medije da je Britanija u pravu.

Te ruske nade su naravno komicne kada znate kako stvari na Zapadu zaista stoje.

Rusi su slicni tinejdzerima: naivni, neiskusni, s dosta neznanja, predrasuda, nepoznavanja sveta, -- i posle se jos ljute sto nikako da pocnemo da ih tretiramo kao ravnopravne.
Preporuke:
77
19
14 petak, 23 maj 2014 21:28
Nuklearna batina
Ja licno mislim da je Ukrajina puna ruskih obavestajaca i da su uvek sve znali na vreme, jer da nije tako Janukovic ne bi bio ziv i operacija Krim ne bi bila izvedena tako savrseno.
Siguran sam da u samom vrhu sadasnjeg ukrajinskog rezima vrvi od ruskih dousnika i lepo sto je tako.
Amerikanci sigurno igraju na terenu koji ne poznaju dobro i napravili su krs gresaka.
Da su imali strpljenja i sacekali izbore u decembru 2014 mogli su uzeti i Krim.
Utakmica ce trajati jos dugo, bice zrtava sigurno, ali to je neminovno kao i to da ce Rusija dugorocno odneti jos jednu pobedu.
Bas dobro sto se oslobodila svih tereta koje je vukao sssr i smanjila troskove, neka se okrene sebi.
Malo po malo treba ukljucivati u svoje okrilje samo prijateljske drzave.
I normalno dan i noc se mora podmazivati nuklearna batina.
Preporuke:
81
7
15 petak, 23 maj 2014 21:44
Lazo
"Marko Gay" -
Slažem se, ali tome treba dodati da su svuda u svetu podložni toj iluziji, da su mediji na zapadu slobodni! Čak, najviše od svih su u tu ordinarnu glupost podložni upravo ti narodi koji žive na NATO teritorijama!
Gledao sam intervju na nekoj američkoj televiziji ( ne sećam se dali beše CNN, CBS, ili...) sa scenaristom kultne crtane serije "Simpsonovi". Voditelj ga je u čudu pitao, kako tumaču toliku popularnost te serije u Americi? Tek odgovor ga je zaprepastio - "zato što prikazuje prosečnu pameričku porodicu, za čijim kormilom je prosečni amerikanac - Homer Simpson!
Pa čekajte... pa on je kompletni idiot!?!
Pročitajte statističke podatke američkog GALUP instituta! Nalazi su veoma jasni! Prosečni Amerikanac je najgluplji stanovnik planete Zemlje!!!
Preporuke:
80
6
16 petak, 23 maj 2014 21:47
dobro jutro
Rusija je već pobedila u Ukrajini.Dobila je Krim.Stekla je poštovanje na međunarodnoj sceni kako u političkim krugovima tako i među običnim narodom širom sveta što potvrđuju postovi po raznim facebook stranicama kao što su russia and india report,zatim komentari ispod tekstova u svetskim novinama širom sveta,rusko-kinesko-iranski savez itd.Ne bi posebno precenjivao meku moć,nas zapad truje 14 godina konstantno pa ih mi još više ne podnosimo.
Preporuke:
62
12
17 petak, 23 maj 2014 21:59
jojo
Prednost Amera je u tome što njih boli d... za Ukrainu i narod, a u slučaju Rusije to nije.Amerima je bitno da stvore mržnju i razdor, a to je najlakše postići.
Preporuke:
80
5
18 petak, 23 maj 2014 22:01
dr mr
Neko će možda reći – sve je to nevažno kada topovi progovore i kada sve svodi na to ko je jači i ko će koga. I to je, u osnovi, tačno. U onom istom smislu u kojem je donekle tačna i ona svojevremena Staljinova opaska-pitanje „A koliko papa ima divizija“? (Mada je, kao što smo videli tokom osamdesetih, papa Vojtila taj Staljinov argument, ako ne sasvim pobio, a ono barem prilično relativizovao.)


http://www.youtube.com/watch?v=Ph3I1xRMBe4
Preporuke:
19
4
19 petak, 23 maj 2014 22:03
Kralj
Bez kontrolisanja Kijeva, sve drugo je poraz.
Preporuke:
44
13
20 petak, 23 maj 2014 22:06
Konjec delo krasi
"...nalazimo se na pragu novog postdekadentnog ciklusa čovečanstva, duboko nesrećni što ponovo učimo istu istorijsku lekciju i utešeni što će nas kroz poslednji stadijum spasonosno provesti ruska bogotražiteljska ideja, ista ona koja će započeti novo doba i o čijoj je matuški još Rilke napisao: „Rusija je jedina država koja se graniči sa Bogom“.
Preporuke:
79
3
21 petak, 23 maj 2014 22:16
Deprogramer
Sve tačno u vezi neupotrebe "meke sile". Ali zaustavimo se na trenutak i zapitajmo se da li stvarno želimo da Rusija počne da upotrebljava "meku silu" na način kako to rade SAD? A ako hoće da bude efikasna, moraće da se služi čak i prljavijim metodama od američkih. Da li nam treba tek puki naslednik trenutnog zla sa Zapada, a to bi postala Rusija, jer zlo se ne može pobediti sopstvenim metodama i ostati čist. Šta će ostati od čuvene slovenske duše ako počne da se služi takvim metodama? Neće li deo sveta, željan makar malo pravednosti, koji sa nadom trenutno upire pogled ka Rusiji u tom slučaju izgubiti poverenje u istu? Sve je u poverenju, i rat dva koncepta je onaj koji se vodi i to mnogo duže od ukrajinske krize. Nažalost mislim da će sve kulminirati u pravom ratu, i to tek kada SAD zaista napadnu Rusiju. Možda tako i mora da bude, konstante postoje i jesu ono što čini biće jednog naroda/rase.
Preporuke:
55
8
22 petak, 23 maj 2014 22:16
Aleksa
Mislim da je teza o zanemarivanju u Moskvi značenja "meke moći" nekako prejaka.
Ukrajina u sadašnjem obliku je nastala kao rezultat katastrofalnog poraza Moskve i pobednik u tom ratu je imao veliku prednost u delovanju na svest tih državljana Ukrajine,koji nisu bili u startu određeni što se tiče moguće konačne pripadnosti Zapadu ili Rusiji.
Pitam se na koji je to način i kada Moskva mogla da deluje u Ukrajini u uslovima vlasti oligarhije,kojoj veze sa Moskvom baš nisu na ruku, a sasvim je prirodno bilo da ih privuče Zapad.Zar sadašnje uloge oligarha ne govore o tome?Ta i Janukoviča Rusi nisu smatrali za svojeg...
Ne mislim ni da je "kašnjenje ili zanemarivanje" upotrebe "meke moći" rezultat uverenja da će glavno težište rešenja ukrajinskog problema morati biti vezano sa osećanjem pripadnosti,sa identitetom terena buduće Novorusije.
Rusija se trudi da minimalizuje žrtve na obe strane i ne može uopšte da računa na dogovor sa centrom koji je izvršio invaziju na kijevsku državu.Nalazimo se u ratu.
Preporuke:
29
5
23 petak, 23 maj 2014 22:17
Slavomir Srpski
Svidja mi se ova odmerena i racionalna analiza Djordja, jer daje vise mogucih scenarija, kao i realno sagledavanje "pobede" i "poraza" Rusije po pitanju Ukrajine.

Prvo, drago mi je da smo kocno uvideli da je Rusija oko Socija bila u teskoj defanzivi i nepripremljena, sto je i razlog situacije da NATO-Kijev kontrolisu 90% teritorije Ukrajine. Isto tako mi je drago da Djordje uvidja da je druga verzija federalizacije ono sto za sada zeli Moskva. Ali onda se postavlja pitanje zasto onda Mokva definitivno ne odbaci izbore 25 maja kao apsolutno neprihvatljive! Oko toga je bas Duma (i njen predstavnik u BGD koji se spominje) dala misljenje da su ti izbori nelegitimni i stroga politicki Moskva bi morala da ih odbaci. Cak i ako ne udje vojskom u Ukrajinu, Rusija bi morala diplomatski da odbaci izbore 25 maja, da legitimise jasno referendume na istoku, i da onda sa tih stavova trazi pregovore sa Kijevom oko federalizacije. Sve ostalo je puzeci poraz Rusije.
Preporuke:
28
10
24 petak, 23 maj 2014 22:26
Marko Gay
Eto, opet se javlja ovaj moj pro-ruski dvojnik, i lako ga je kao takvog prepoznati!

"Eto na primer, postoji u ruskim glavama ideja da su zapadni mediji ipak slobodni, pa se prema tome mogu ubediti i sarmirati."

Pa dvojnice mi se time ponosimo, jer smo tolike novce ulozili u medije da Rusima napravimo takvu sliku u glavi. To je bas onaj rezultat nase "meke sile" koju smo godinama ulozili da Ruse pretvorimo u dobre konzumere zapadnih vrednosti.

Sto se tice teksta Djordja mi necemo dozvoliti ni jednu od te tri teze "pobede" Rusije, jer nam to nikako ne odgovara, vec nam odgovara dugotrajno iscrpljivanje na tlu Ukrajine ruskih interesa. Za sada je inicijativa potpuno u nasim rukama, i CIA u Kijevu radi efikasno: necemo Rusima ostaviti ni ovih manje od 90% teritorije koju kontrolisu ovi secesionisticki teroristi.
Preporuke:
13
35
25 petak, 23 maj 2014 22:33
dr mr
Mislim da može. Ali jako teško i uz velike političke, ekonomske, pa i ljudske žrtve, koje su mogle biti manje da se delovalo pro-aktivno, da se nije zanemarivao problem i potcenjivala tzv. „meka moć“, odnosno, da je na „rusifikaciji“ ukrajinske javnosti činjeno barem upola onoliko koliko je na tom projektu radio Zapad.


Zaista, sa srpskog gledišta izgleda nerazumno što Rusi to nisu Radili, a sa zapadnog gledišta, to je svakako Ruski politikološki propust.

Ali, treba uzeti u obzir rusko iskustvo. Ogroman, neviđeni napor je pre storo sto godina ulagan u "sovjetifikaciju" čitavog sveta. Ljudi, novac, svi resursi, nemilosrdno su žrtvovani u tom cilju. Skoro da je uspelo šezdesetih godina. A onda je došlo do kolapsa, jer se sovjetskom narodu sve zgadilo. kroz trideset godina je od Sovjetskog saveza ostalomalo toga, od sovjetske ideje ništa, a sovjetifikacija je postala ruglo narodima.

I Zapad je već 24 godine na istom putu propasti.
Preporuke:
29
6
26 petak, 23 maj 2014 22:40
dr mr
@Marko

CIA u Kijevu radi efikasno: necemo Rusima ostaviti ni ovih manje od 90% teritorije koju kontrolisu ovi secesionisticki teroristi.


Naravno da CIA u Kijevu radi efikasno. A da li u SAD radi efikasno? Radi. Gle, svuda radi efikasno. Ali, ko ima kontrolu nad njom?

Što se tiče Ruske neefikasnosti, preporučujem da pročitate impresiju nemačkog pisca Svena Hasela o njegovom prinudnom radu u ruskoj fabrici dok je tamo bio ratni zarobljenik.
Preporuke:
29
6
27 petak, 23 maj 2014 22:53
perfektna analiza
Jer, ma koliko se trudili oko zapadnog javnog mljenja, i bez obzira na neke tamošnje uticajne glasove, od Henrija Kisindžera, do Berluskonija i Šredera, koji ukazuju na ono što je očigledno – da Rusija nije želela krizu u Ukrajini, niti ju je inicirala – dominantni stav zapadnih medija i zapadne politike ostaće konfrontirajući, a Rusija i Putin, ma šta činili (sem ukoliko ne kapituliraju i pristanu na dodeljenu im ulogu podređenog i regionalnog igrača), biće demonizovani, to jest, „hitlerizovani“, i proglašeni za glavnog krivca za sve loše što se u Ukrajini događa. Ali ta neravnopravna medijska i duhovna bitka, koju sada u gotovo nemogućim uslovima pokušavaju da vode po zapadnim prestonicama, možda nije morala da bude izgubljena u Kijevu, i – još uvek – ne mora u Beogradu.

Ovo je suština. Ne vredi se sa njima ubeđivati i argumentisati lopovu da je lopov, nego gledati kako da se odbraniš, ako može. A ima šanse, i u Ukrajini, pa čak i ovde u Srbiji.
Preporuke:
40
4
28 petak, 23 maj 2014 22:53
Aleksandar
Nikome Ukrajina ne treba osim samim Ukraincima.
Posledice Cernobilja jos nisu sanirane,problemi
su samo gurnuti pod tepih,a secanje na kataklizmu
jos nije iscilelo.Zemlja u kojoj postoji nekoliko
potencijalnih Cernobilja je problem i za Rusiju
i za Evropske zemlje.Haos mora da prestane u Ukraini,
jer kao sto se uverismo u Srbiji,kataklizme ne poznaju ni politicke,ni ekonomske,ni bilo kakve podele.
Preporuke:
16
5
29 petak, 23 maj 2014 22:56
Urosius
Državni udar koji je Zapad izveo u Ukrajini je nešto najbezobraznije što je mogao da uradi.
Nešto zbog čega po nekom mom mišljenju može izbiti svetski rat.
Kako bi izgledalo kada bi Rusija ovako nešto uradila u Meksiku i odlučila da postavi rakete?
Jer i Zapad postavlja raketni "štit" u Rumuniji, Poljskoj i Češkoj.

Nisam siguran da će biti potrebne velike žrtve, ali sam siguran da je Rusiji potreban veliki bezobrazluk na račun Zapada prvom mogućom prilikom.
Preporuke:
39
3
30 petak, 23 maj 2014 22:56
saša r.
Besprekorno precizno, g-dine Vukadinoviću!!!
Moje mišljenje je da Rusija ne sme mnogo da čeka, a evo i zašto. Zlo nikad ne spava, ono jednostavno nema vremena za to! Hronološki gledano, napadi na Rusiju idu vekovima bez prestanka. Jezuite su to prvo radile preko Nemačke i Poljske, kasnije opet preko Nemačke, pa preko revolucije, izuzimam Staljina koji je prozreo igru i počistio prvo Trockiste, a zatim Hitlerovce. Zbog toga zapad ima i dalje fobiju od njega. Ništa manje ne mrze ni Ivana Groznog, koji je takođe oslobodio zemlju od Germana. Ivan Grozni i Staljin nisu imali poroke, kojim bi ih zapad satanizovao. Onda su pribegli tome "da je Ivan Grozni lud", a "Staljin tiranin". Nažalost, tome su iz sopstvenog neznanja kumovali i neki ruski veliki umetnici, kao što je Ilja Rjepin. Danas to rade preko SAD i V.B., pokušavajući da opet uvuku u svoju igru Poljsku i Nemačku. Imaju vremena na pretek, rovare nonstop, huškaju sve što se huškati može i čekaju poput hijena trenutak da se ostrve na Rusiju.
Preporuke:
41
5
31 petak, 23 maj 2014 22:58
čisto onako
Rusi 'ne izgubiti' već imaju u šaci. Krim je već završena priča, a i jugoistok će svakako biti ili potpuno nezavistan od Kijeva (Novorusija) ili će biti neizostavni deo neke buduće federacije. Za to je svakako potrebno vreme koje će se meriti mesecima, ali to što je pokrenuto sa DNR i LNR se sada više ne može zaustaviti.

O totalnoj pobedi je, za sada, još rano govoriti.
Preporuke:
36
7
32 petak, 23 maj 2014 23:10
koautor
Nije problem u mekoj moci,vec u antiruskom sentimentu u 90% zapadnog j.mnjenja,u tome sto je oko polovine Ukr izrazito rusofobno(sa tendencijom povecanja sa dolaskom mladjih generacija-mediji i novac to ne mogu promeniti).Ali gl.razlog je totalna nadmoc Zapada nad Rus u svakom pogledu osim vojno-energetskom. Kad bi Putin bio na celu bloka od bar 20ak zemalja koje bi svi raspoznavali kao Istok,gde bi prosecni BDP bio oko 30 000$,i on bi upadao u dr.suverene drzave,nametao pravila igre i sl.On tu masineriju nema,prakticno je komplet SAM(Lukasenko malo-malo pa mu spusti,Kazah glume kinesku nezainteresovanost,nijedna zemlja CentrAz nije glasala marta za Rus u UN.Politika je vestina moguceg,Putin ce se zadavoljiti Krimom,Ukr ce biti finlandizovana,regionalizovana(ne i fedaralizovana ).Kao i Srb-na putu u EU,ali ne i NATO.
Preporuke:
18
6
33 petak, 23 maj 2014 23:17
Bojan, Priština
Problem Rusije br.1

Stalna defanziva. Vreme je sazrelo, Rusija je ojačala, danas je sinonim za dosta uređenu, sigurnu i bogatu državu sa perspektivom. Dok je Evropska zajednica sinonim za probleme, međusobna prepucavanja ko koga izdržava i ko kome zavlači ruku u džep, dok su na njihovim čelima bezlične, dosadne birokrate, ničeg vrednog pomena.

Kada će već jednom Rusija da povede inicijativu Dokle više taj kompleks niže vrednosti pred zapadom, zemlja tolike kulture i tradicije, velike istorije, najveća i najbogatija zemlja na svetu, Pravoslavni treći Rim.

Mora da preduzme inicijativu barem u svojoj davno definisanoj sveri interesa, na kojoj varvari sa zapada i njihove domaće slugare moraju da se pokore pred tom snagom - jer su oni jeli prstima dok smo mi viljuškama pa - boc boc, kao što Manda u onom filmu kaže.

Šalu na stranu, stalna defanziva pre ili kasnije dovodi do poraza, ili će preuzeti inicijativu ili će Evro-majdanovce uskoro čekati na crvenom trgu.
Preporuke:
44
6
34 petak, 23 maj 2014 23:20
asijat
Poceo je veliki rat

Ruska prica je i ostala da to sve izbegava a da zrtvuje svoje male sunarodnike
u ukrajini je 20 miliona nato+eu+kiew i 20 milliona russia i asija , ali asija ?????

Srbija gubi 21 vek jer nerazume 21 vek
21 vek je asija ????
tamo se asija obezbedi sa ruskim oil i gas i to vredi 400 milijardi a onda pravi planove za under-ocean TGV vacum sa amerikom ...

srbi treba svi mandarin i english i ako im treba gas russki ,
inace ovako ce da ko prezivi ceka dalje tragedije
van ekonomije i sveta !
i ceka raspad eu
jer ako katalanci i skoti osvoje izbore u eu laske se da postanu nezavisni u Eu i opet srbija to sve gleda i nerazume
zasto kako sta radi pa nezna nezna i nezna
zhaijian zao an
Preporuke:
26
5
35 petak, 23 maj 2014 23:22
s
Rusija da hoće, može danas da uzme celu Ukrajinu. Rusija ne radi na Ukrajini ovog momenta,nego na Evropi. Sada se vodi bitka za Evropu izmedju USA i Rusije.Rusija hoće,pomoću Ukrajine,da Evropu prebaci za sebe,protiv Amerike. To ne moze i ne sme vojno. To može i hoće preko gasa i velikog uvoza iz EU.
Preporuke:
33
5
36 petak, 23 maj 2014 23:25
Živko
Đorđe kao i obično-odlično!
Dodao bih: Rusi sporo uprežu, ali brzo voze!
Preporuke:
41
5
37 petak, 23 maj 2014 23:28
Aleksa
Ukrajina bez jugoistoka, a posebno bez izlaza na more ce biti manje-vise strateški nebitna država. Ali ipak mi se javlja da ce Putin, kao sa Krimom, ponovo prirediti potpuni šok svima, tako što će vojno uzeti celu Ukrajinu, sa sve zapadnim delom. Posadiće verovatno opet onog Janukoviča da vlada privremeno, do prvih izbora. I mirna Bačka.

confirm/deny?
Preporuke:
24
7
38 petak, 23 maj 2014 23:33
Bojan, Priština
Nažalost, ponižavajuća situacija koju je u Srbiji doživeo Nariškin, i skorašnje prepucavanje sa jednom " Crnom gorom " govori o totalnom odsustvu vizije i čak i kratkoročne smislene strategije. Čiji je vrhunac skorašnja izjava Nariškina u Beogradu da Rusija nema ništa protiv puta Srbije u EU.

Šta Rusija ima da nam ponudi - Evroazijsku uniju !?
Šta je Evroazijska unija - Carinska unija, prekopirani model Evropske unije koji su u praksi pokazao da vodi do propasti svega osim mulinacionalnih kompanija i banaka.

Žalosno. Jedinstveni carinski prostor između zemalja džinova i zemalja patuljaka.
Ukidanje carina i ujedačavanje poreza su smišljeni za Multinacionalne kompanije, pošto su već vlasnici proizvodnji i sa jedne i sa druge strane granice pa da u prometu i cirkulaciji robe ne plaćaju ništa državama. Ili da jednom fabrikom na nekoj tromeđi pokriju tržište celog regiona - time povećaju produktivnost i profit.
Kakve veze taj sistem ima sa Ruskim vrednostima ?
Preporuke:
35
5
39 petak, 23 maj 2014 23:35
Bojan, Priština
Skoro je na netu izašao srpski prevod teksta ALEKSANDRA DUGINA pod naslovom ZAŠTO JE BITKA ZA UKRAJINU SVETI RAT.

Brilijantan tekst daje hiljadu odgovora na hiljadu pitanja, na temu RUSIJA.
Preporuke:
35
4
40 petak, 23 maj 2014 23:47
MJ
Nekada je u sportu važilo pravilo da je napad najbolja odbrana, a sada je zlatno pravilo uspeha u sportu da je odbrana najbolji napad. Možda u geopolitici nije tako ali, ipak, verujem da ruski rukovodioci to znaju bolje od svih nas. Ja sam, na primer, u svom privatnom životu uvek pravio pogrešne poteze i kako sada mogu bilo kome bilo šta da savetujem o bilo čemu. A vi?
Preporuke:
27
2
41 petak, 23 maj 2014 23:55
Bojan, Priština
I na posletuku.

Rusija treba nama i sličnim državama da ponudi savez, da bude centralna zemlja i centralna ideja oko koje će se drugi okupljati.

Oko čega se okupio zapad : prosto i jednostvno - oko svoje porivi sa nadubljom tradicijom u njih - golom pljačkom. Koja je zemlja/zemlje u centru - pa Anglo-saksonska osovina.

Oko čega se Rusija i zemlje kojima je draga mogu okupiti. Pa oko onoga što je za nas arhi vrednost, a što je igrom slučaja dijametralno suprotno od zapada, čisti antipod.

Kolektivistički duh - Pravoslavlje i neka forma Socijalizma. Antipod, Veberu, protestansskom individualizmu i neo-liberalnom kapitalizmu.

Zatim, Slobodarskih duh suprotan zapadnom modelu, u kojem je i u najodanijim savezničkim zemljama satelitima, politički život sveden na farsu. Privreda klijentska a vojska najamnička za Američke invazije.

Al prvo da Rusija sama odbaci svoj neoliberalni koncept, koji je prihvatila kao rezultat poraza.
Bez toga Sveta Rusija teško da će naći svoju dušu.
Preporuke:
44
4
42 subota, 24 maj 2014 00:13
Marko Gay @Marko Gay (prvi i drugi)
Oba moja dvojnika u rekli neke istine, iako ovaj drugi mi vise lici po nacinu analize i prospektivama.

Ono sto bih ja, pravi Marko ovde dodao jeste da mije slucajno sto je Putin dobro odglumio u St.Pitersgurgu da je miritelj Ukrajine, da ce prihvatiti bilo kakvu odluku Ukrajinskog naroda na izborima 25 maja.

Posle sastanka sa OEBS i sa nasim diplomatama dogovorili smo se da nam ne odgovara da ratujemo medjusobno, pa neka ostavimo blentave Ukraince da to rade za nas, a mi cemo da napravimo bisiness oko nafte i gasa na Arktiku.
Prvi potez u tom pravcu, jer nas je zabrinulo malo da pravi posao sa Kinom, je ovaj ugovor sa Francuskom za eksploataciju energenata u Sibiru, a zatim i novi ugovor sa ENI iz Italije. Ocekujemo jos vece dogovore sa Merkelevom, a zatim dolazi najveci zajednicki posao sa nama iz Washingtona: enormne energetske potencijale sa Arktika.
Preporuke:
6
10
43 subota, 24 maj 2014 00:26
Rusija nema istinsku strategiju, uvek ceka sta ce Zapad uraditi
Tekst se zavrsava predvidjanjem da ce se ovaj sukob okoncati "mukotrpnom, skupom, teškom, 'iracionalnom', ali slavnom – pobedom. To je ono što, rekao bih, pomalo ledi osmeh na licu i kvari sreću čak i onima kojima se čini da su u Ukrajini ruskog medveda uboli u meki trbuh." Da, ali sta je ta "pobeda"? Vracanje dela onog sto je ionako bilo rusko, a sto je nemarom prepusteno ruskim dusmanima? Zato se uvek mora ponavljati da je glavni problem ruske politike - defanzivnost! Mnogi su skloni da to i pohvale, jer, toboze, Rusija, za razliku od Amerike, ne vrsi pritisak ni na koga. E, bas o tome se radi, da Rusija pusta da Amerika vrsi pritisak na rusko susedstvo, pa i na samu Rusiju, bez adekvatnog odgovora! To je ta naopaka defanzivnost, koja kod protivnika stvara utisak slabosti i tera ga da da ide sve dalje i dalje! Da, takvom defanzivnoscu, nedostatkom elmentarne strategije, CEKANJEM, Rusija naprosto stimulise agresivne akcije Zapada i Severa. Rusi jos ne umeju da rese tu "jednacinu!
Preporuke:
12
7
44 subota, 24 maj 2014 00:34
Gile
E, vala, ga Đorđe baš majstorski napisa. I objektivno i patriotski istovremeno.
Preporuke:
8
1
45 subota, 24 maj 2014 00:39
Nemanja Vlahović
Znate li šta je Evropa? Jedno ne mnogo važno poluostrvo u Zapadnoj Aziji.
Preporuke:
25
3
46 subota, 24 maj 2014 00:57
Nenad
Pre par godina sam napisao par komentara ovde na sajtu kako u propasti Ukrajine leži spas Srbije i srpstva! Brže bolje javio se jedan gospodin koji se potpisao sa "Dušan komunista" nazivajući me šovinistom i tražeći od moderatora da ne objavljuje moje komentare!
Preporuke:
18
4
47 subota, 24 maj 2014 01:05
Sarajlija
Odlična analiza! I dalje verujem da je najjeftinije da se izvrši vojni udar i da se sve vrati u zakonske tokove. Izbori neće ništa rešiti dok divlja Desni sektor. Bitno je sprečiti homogenizaciju zapada zemlje gde glavnu reč vode oligarsi. Ukoliko se oni zavade između sebe, Rusija može da preuzme inicijativu. Ono što možda nedostaje u ovoj analizi je uticaj koji bi imala žestoka intervencija Putina na istoku zemlje na ostale države bivšeg SSSR-a. Možda bi dobio kontrolu nad Ukrajinom intervencijom ali bi uneo strah u Kaѕahstanu, Uzbekistanu itd. Bio bi to bumerang. Verujem da je napad bolja odbrana i da Rusi treba da aktiviraju ponovo svoje prisustvo na Kubi, zajedno sa Kinom.
Preporuke:
18
2
48 subota, 24 maj 2014 01:07
Bojane
Gde na internetu mozemo naci taj tekst Aleksandra Gelyevicha ?

Njega treba pratiti jer je on realni ideolog politike VVP.

Sto se tice analize Djordja, pa ok. Ali ako gledamo kratkorocno. Ipak ukraina nije Srbija. BeograDZansku svest tamo ne mozes naci, pa tako i ovaj anti-rusizam.

Strateski ukraina je jedna od tacaka bitnih za Rusiju, ali ni jedina ni najbitnija. O ulasku u Nato iste nemoze biti ni govora jer je Rusija jasno rekla da sledi otvorena invazija. Za sada Rusi odradjuju ,,teren,, i Pobedjuju. Nema potrebe od invazije jer i ,,lokalci,, i poneki ,,dobrovoljac,, iz Rusije sasvim dobro rade. Jos uvek je faza pregovora i navlacenja. Znaci (Koliko surovo da zvucalo) mora pasti jos krvi, mora se podgrejati javnost ruska i mora novoizabrani ,,preSHjednik,, beskraJine (jer to je najobicnija zemlja u raspadu i marioneta najdonje vrste pa je i pisem sa podsmehom) da jasno kaze da zeli Jevro a pogotovo Atlantski put. Tacka bez povratka

Posle , opsta invazija i rat do kraja
Preporuke:
20
5
49 subota, 24 maj 2014 01:09
zaključak
sugeriše da će i ovo aktuelno rusko iskušenje biti okončano na isti, ili sličan način kao i većina prethodnih tokom njihove slavne prošlosti. Dakle, mukotrpnom, skupom, teškom, „iracionalnom“, ali slavnom – pobedom. To je ono što, rekao bih, pomalo ledi osmeh na licu i kvari sreću čak i onima kojima se čini da su u Ukrajini ruskog medveda uboli u meki trbuh.

Samo jedno veliko BRAVO!
Preporuke:
12
4
50 subota, 24 maj 2014 01:30
Turas
Opcija br.2 koju pominje Vukadinović kao najrealniju . Koju , po do sada prikazanom sprovodi Putin .Tu se krije opasnost .Putin veruje u podršku zapadnih (pojedinih)zemalja npr. Nemačka ,koja pokazuje popustljiv stav za Ukrajinsko rešenje .Opasnost je što u nekom kasnije presudnom trenutku Nemačka će obavezno da "okrene ćurak".Mi Sloveni , zato svaki iole mali uspeh krvavo plaćamo .Nadam se da Putin ima dovoljno mudrosti da takav scenario Ukrajinske krize izbegne . Iako Putinov tim ne deluje uvek konsolidovano - što se Srbije tiče - verujem da će se u važnom trenutku rešavavati povoljno - Putinovski .
Preporuke:
10
3
51 subota, 24 maj 2014 01:34
miki
Jedan zaista posten i pametan komentar Djordja Vukadinovica. Slozio bih se u svakoj njegovoj rijeci.
Samo da dodam par rijeci. Rusi kao i srbi su vrlo inertni narodi, podnose patnju dugo i imaju tendenciju da kasno reaguju. Slazem se da su rusi kasno reagovali u Ukrainskoj krizi kao i u mnogim historijskim dogadjajima, ali kada se pokrenu ta energija pobjedjuje. Molimo se bogu da tako bude i ovaj put.
Preporuke:
18
5
52 subota, 24 maj 2014 02:25
Princip
Nemački vojnik na spavanju u Moskvi je nezamisliv ali ruski vojnik u kadi nekog berlinskog hotela nije tako teško zamisliv.Način rešenja ukrajinske krize zavisi od sposobnosti Berlina da realno sagleda prethodnu misao.
Preporuke:
23
3
53 subota, 24 maj 2014 03:40
srb a ne srp
Ovo je rat na visem nivou od svih prijasnjih.Ovo je rat za Energije,ne nafte ili plina.Rusi kasljucaju ozbiljno.Ameri imaju ekipu na drzavnom nivou puno jacu i organizovaniju nego bacuske ,koji su pojedinacno mocniji.Braca su veoma tanka sa planovima a,b,c i cl.Ameri su zlato sklonili na siurno iz Ukrajine,tako da je zadnja sansa bila potpis sa kinom za balans energija,o lovi kasnije.Smatram da Ruska dusa ne moze dobro da se nosi sa Mamonom,trebaju usa kreatori biti uposleni.Po mom misljenju skoro da su izgubili,jos ima sanse ,ali bojim se da ce platiti sa previse krvi.Resenje je uzmi ili ostavi ,otprilike.
Preporuke:
5
16
54 subota, 24 maj 2014 04:10
Tatijana
...i tužno i smešno na kakve se sve načine pokušavalo sa kidanjem veza između Srba i Rusa.Ne mogu sa sigurnošću da se setim gde sam ovih dana pročitala rečenicu u kojoj se kaže, kako su žitelji Obrenovca bili oduševljeni spretnošću ruskih spasioca. Pa, dobro, da li smo stigli dotle da nam je dozvoljen i omogućen neposredni kontakt sa Rusima samo ako smo do grla u vodi?! Mene je tako dotakla ta rečenica, da su mi krenule suze. Još je bilo reči i o tome da su oni došli ne zato što su to hteli, nego im je bila obaveza kada su već pravili nekakav centar u Nišu. Naravno, tu se uvek u takvim kazivanjima izostavlja činjenica da im nije nikava obaveza ni bila da išta ovde prave. Aha, a zašto su uopšte to nešto i napravili, imali su, naravno, neku svoju korist i sve u tom smislu i tako u beskraj jedno na drugo. Kome to treba da se objašnjava, taj u samom startu ne ume da razume. Nije "odavle".Uskoro svanjiva.
Preporuke:
21
4
55 subota, 24 maj 2014 04:24
Tatijana
1.
@asijat
"zhaijian zao an"
Nemam pojma šta ovo znači, mada se nadam da nije ništa bezobrazno.
Srbija gubi 21
srbi treba svi mandarin i english Dobro, a zašto Vi onda "treba srpski"? U osvajačke svrhe?
Nije meni toliko bitno jeste li Vi zaista azijat ili niste, ali uz dužno poštovanje prema narodu druge boje kože, htela bih da pitam nešto - znate li kom se narodu obraćate sa "nezna i nezna"?
Prvo, čestitam na uspešnom dogovoru sa Rusima. Drugo, Rusi su vidite, naš bratski narod, zbog koga smo mi Srbi trpeli ovde na Balkanu batine od Zapada, i to vekovima. Vi ste njihovi susedi, ali im niste braća. Mislim direktno na krvnu vezu, ako je nešto novo otkriveno, javite nam da znamo da imamo i u vama (svima) dalekog rođaka. Poznato je da ima vaših gena i na ovom tlu, ali to su pojedinačni slučajevi. Takvo mesto, bilo je svakakvih vojski.
Ali, krenuli Ste da solite pamet narodu Nikole Tesle i Milutina Milankovića.
Bez namere da ovo ima čak i najmanji prizvuk nadmenosti -
nastavak
Preporuke:
10
4
56 subota, 24 maj 2014 04:27
Tatijana
-prvi je skontao kako radi kosmos, a drugi je objasnio šta se planeti Zemlji u tom Kosmosu događalo kada su u pitanju klimatske promene. Ovde čitajte između redova,znam da umete, ili pogledajte neke slike.Bolje je jednom videti, nego sto puta pročitati. Ali,sigurno da znate i za ovo.To što mi nismo u mogućnosti, trenutno, da ispoljimo veće angažovanje u tom Vašem TGV-u, nije ništa strašno, i možda je u neku ruku i bolje, jer, ne zna se šta sve može pasti u pogrešne ruke. To je shvatio naš N.T.Njegova namera je bila da svako živi bolje na bilo kom mestu na Planeti, a ne da svi žive na jednom mestu.
S vremena na vreme, ovo čovečanstvo ipak nađe svoj spas u novim naraštajima nekog naroda, nezavisno od kvantiteta. Nije to zato što neko napiše plan i program održivosti zelenih zamisli, već zato što je to zakon održanja vrste, a svi pripadamo jednoj istoj.
Ne bih dalje da oduzimam opšte vreme i koristim prostor. Zbog TGV-a, naravno.
I samo ako je nešto učtivo - zhaijian zao an!
Preporuke:
8
5
57 subota, 24 maj 2014 04:43
Ludi Milojko
Kada u rusiji prosecna plata predje 1000 evra, kada se njena industrija razvije a ona pocne da prima radnike istocne evrope u meri kao danas nemacka. Pocece ljudi da se okrecu ka njoj.
Mislim da gospodin vukadinovic gresi kada insistira na "mekoj moci" rusije. Meka moc bez realnog pokrica barem jednim delom ima tendenciju da postane komična. Neko u cijoj zemlji je prosecna plata manja nego u sloveniji jednostavno nema dovolljno manevarskih mogucnosti. Zato rusiji ekonomija mora biti na prvom mestu. Mi na zalost zivimo u takvom svetu u kome brat ubija brata kada je novac u pitanju a cudimo se kada do toga dodje izmedju dva "bratska naroda".
Preporuke:
14
7
58 subota, 24 maj 2014 04:58
Ludi Milojko
Moje misljenje je da rusija po pitanju ukrajine ne moze nista da uradi u skorije vreme. Mislim da su tacke 1, 2 i 3 gospodina vukadinovica sve do jedne tesko izvodljive (nemoguce!?!?). Meni kao najpoznatijem politickom analiticaru u mojoj ulici se cini da rusija insistira samo na jednoj stvari kada je ukrajina u pitanju a to je da ukrajina nikako ne sme uci u NATO pakt a samoproglasene republike su neka vrsta garanta.

Da ponovim jos jednom..zemlja koja ima manju prosecnu platu od slovenije sasvim sigurno ne moze u ocima vecine obicnog naroda da bude garant i sinonim za pristojan zivot. Pa zar iko od vas misli da bi ukrajincima (pa i onim zapadnim) palo na pamet da se okrecu americi i eu da rusija ima standard kao jedna nemacka ili japan ?!?! Ma covece oni bi se izjasnjavali i kao rusi samo da dobiju papire i mogu da rade tamo a rusi bi postavljali uslove za ulazak u carinsku uniju kao nama evropa danas.

Zato rusi pamet u glavu i razvijajte ekonomiju...a za sada to dobro rade
Preporuke:
20
6
59 subota, 24 maj 2014 04:59
VDV
Ovaj ugovor sa Kinom znači opciju 4, uzmi šta sad možeš od fašista koji su ti jasno pokazali da se spremaju za Barbarosu 2, jer za 5 godina ćeš moći ladno da ti da udariš sankcije Zapadu u energentima.

A onda za 5 godina ruske VDV jedinice ima da oslobode od fašista celu Ukrajnu za 48 sati kao u Gruziji.
Preporuke:
21
3
60 subota, 24 maj 2014 08:23
Doni
Djordje je napravio dobru analizu... Pro-ruski dvojnik Gay-a arka pravog je i ovoga puta u pravu.Kada Kralj kaza:Bez kontrolisanja Kijeva sve drugo je poraz!Bio je apsolutno u pravu.Ja sam pre vise oko tri meseca na stranicama ovog sajta napisao:Rusija ce morati vojno da intervenise u Ukrajini u cilju sprovodjenja demokratije isto onako kako to SAD radi po celom svetu uz sav rizik koji ta intervencija nosi.Kada ovo kazem ne mislim da anektira delove sa Ruskom vecinom a da Kijev prepusti NATO-u vec da u Kijevu pohapsi puciste,ima legitimnog predsednika i da Kijev nastavi dalje od potpisanog sporazuma sa trojkom iz EU a da ruske vojne snage nadgledaju sprovodjenje svega toga i buducih dogovora posle izbora isto onako kao sto to rade SAD na Kosovu i drugim delovima sveta.
Preporuke:
8
2
61 subota, 24 maj 2014 08:23
siniša br.1.
Izgleda da je pitanje ČIJA JE UKRAJINA I ČIJA ĆE BITI, osim što je centralna tema msvetsih medija i političko intelektualne elite ipak besmisleno.

Prvo šta je Ukrajina? Država, teritorija, geopolitički entit4t, mnečija domovina, nečiji interes, kulturni i istorijski prostor. Mogli bi nabrajati do zore i ništa ne bi rekli.

I Ukrajina, kao i Srbija ili Velika Britanija, kao Rusija, SAD ili Egipat ima svoje banke, a banke imaju vlasnike. Ima i svoje fabrike i njive, a i njive imaju svoje vlasnike, ima svoju istoriju, a i istorija makkoliko diverzifikovana bila nekome ili bolje rečeno nekima pripada. Kultura, tradicija, teritorija, narod.

Možda je bolje bilo da se upitamo ko kontroliše puteve, vazdušni prostor, more i reke, rudnike, gradove i sela. Kad se odgovori na sva ta pitanja onda će se dobiti i odgovor na pitanje čija je Ukrajina i čija će biti. Odgovor će biti jednog dana, a za sada se zaista ne zna.

Ali to nisu glavna pitanja u Ukrajini. Glavna pitanja su ljudi. Čiji su oni?
Preporuke:
10
4
62 subota, 24 maj 2014 08:32
siniša br.2.
A ljudi u Ukrajini su duboko podeljeni. To je ono što Viktorija Nuland nije predvidela u svojim ipak mehaničkim planovima koji su išli kao podmazani dok ljudi nisu rekli svoje mišljenje.

Duboke su podele u Ukrajini, i verske i regionalne i istorijsko političke. Jako duboke i nepomirljive. kao Srbi i Hrvati u Zadru, kao Srbi i Bošnjaci u Sarajevu. Nepomirljivo je to. Nespojivo, za narednih sto godina.

Ko će i gde odneti prevagu?

Jedna je istina, većina ruskih žrtava u drugom svetskom ratu je bila u Istočnoj i Južnoj Ukrajini. Kao Srbi u hercegovini i Lici. Svaki treći ili četvrti je preživeo. I Nemci, kao agresori nisu bili glaavni uništitelji nego Galicijani. To se nije i neće se zaboraviti, i sa tim treba računati. Brojčana premoć galicijana počiva na genocidu koji su oni počinili u Drugom svetskom ratu. Kao u Lici, lako je bilo eliminisati malu grupu preostalih Srba tamo 1995 godine.

Podela nema alternativu. Ostalo je stvar vremena i tehnike, novca, klime, pameti, i okolnosti.
Preporuke:
26
3
63 subota, 24 maj 2014 08:35
Dragan
Šta hoću da kažem? Samo to da kada „meka moć“ odradi dobro posao onda divizije, žrtve, patnja i pogibelji možda nisu ni potrebni. S tim da će Rusi i Srbi, kao i obično, tu mudrost naučiti na teži način – i na sopstvenoj koži.


Istorija je pokazala da je zapad uvek bio agresivan i proaktivan, da je on diktirao uslove borbe i pravila - u početku! Mađutim kasnije, to bi im se redovno obilo o glavu. Psihologija istoka i zapada, naročito Rusa i Germana ili Britonsa je posve različita. Mislim da zapad ponajviše brine upravo to što ne mogu da predvide sledeći potez Rusije. Rusi za njih nisu "predvidivi", i zbog toga se pojedoše ki-mesec. Ta (za zapad) mušičavost ruskog uma, koja stvara kod njih nesposobnost da se predvidi sledeći potez Rusije i uklopi u neki matematički, fizički proračun, neki logički algoritam, izluđuje zapad jer im odseca jedan od važnih instrumenata u pokušaju da Rusiju podrede svojoj (inače izopačenoj i perverznoj) volji.
Preporuke:
19
4
64 subota, 24 maj 2014 08:42
Doni,nastavak
Ako sada za tako nesto Rusija nema snage vojno i ne bude u stanju politicki da obezbedi svoj ostanak u Ukrajini uz dogovor sa Nemackom i Francuskom svakako kroz UN onda ce rata velikog svakako biti i zato je mozda bolje sada nego kada NATO osvoji Ukrajinu bez delova sa Ruskom vecinom.Ako joj sada to ne podje za rukom kada su joj direktno ugrozeni interesi sigurno kasnije Ruske vojne snage nece dobiti mandat za neki drugi deo sveta Ili si Velika sila ili si samo jedna vise drzava u svetu.Ozbiljan ispit,ako Nato udje u Ukrajinu nema popravnog jer SAD preko UN nece nikad dati popravni rok.Sad je sansa ako ima snage i pameti.Nadam se da su Rusi odavno ovoga svesni.A bozja pomoc se podrazumeva jer je poznato da ON pomaze hrabrima.Asijat je svima odrzao lekciju iz politicke geostrategije kopiram:
Preporuke:
5
2
65 subota, 24 maj 2014 08:53
Doni,nastavak
petak, 23 maj 2014 23:20
asijat
Poceo je veliki rat

Ruska prica je i ostala da to sve izbegava a da zrtvuje svoje male sunarodnike
u ukrajini je 20 miliona nato+eu+kiew i 20 milliona russia i asija , ali asija ?????

Srbija gubi 21 vek jer nerazume 21 vek
21 vek je asija ????
tamo se asija obezbedi sa ruskim oil i gas i to vredi 400 milijardi a onda pravi planove za under-ocean TGV vacum sa amerikom ...

srbi treba svi mandarin i english i ako im treba gas russki ,
inace ovako ce da ko prezivi ceka dalje tragedije
van ekonomije i sveta !
i ceka raspad eu
jer ako katalanci i skoti osvoje izbore u eu laske se da postanu nezavisni u Eu i opet srbija to sve gleda i nerazume
zasto kako sta radi pa nezna nezna i nezna
zhaijian zao an bravo bravo i bravo
Preporuči komentar:
9
1
Preporuke:
5
2
66 subota, 24 maj 2014 09:14
Marko Gay
Prvi Marko Gay gore i ja smo ista osoba.

Drugom Marku Gay, iako je trol, nije bilo potrebno odgovarati, jer nije rekao nista netacno.

Medutim treci Marko Gay pokusava -- po ko zna koji put -- da vam poturi istu dezinformaciju, sto je i cilj njegovog trolovanja.

Dezinformacija se sastoji u tome da vam se pokusava sugerisati da postoji neki tajni i podmukli dogovor izmedju Zapada i Rusije i da se Putin iza vasih ledja sa Zapadom dogovara.

Trik je u tome da se Putinovi propusti iskoriste da se poseje mnogo veca sumnja u njega: ne samo u njegovu sposobnost, nego i u njegove namere.

Sto je naravno netacno: Putin je iskreni ruski patriota, a ne izdajnik.
Preporuke:
13
4
67 subota, 24 maj 2014 10:08
Anta
Ma stvar je prosta... sve dok građani Bremena, Bristola, Brisela ili Bordoa ne budu na zvuk sirene kretali u skloništa, zapad će bezbrižno nastaviti sa svojim igrama prevrata, građanskih ratova i instaliranjem marionetskih režima... i u toj igri pre ili kasnije stiže do Moskve..
Preporuke:
23
3
68 subota, 24 maj 2014 10:31
ANALITIČAR
Veoma detaljna i zanimljiva i kvalitetna analiza uvaženog Đorđa Vukadinovića gdje je dao pravce prema kojima situacija ide uz napomenu da je Zapad u šahovskoj igri za Ukrajinu vukao bijele figure - inicirao Kijevski Majdan i uložio veliki novac .

Sada bih pokušao da iznesem svoju viziju . Rusija je ušla u otvoreni rat sa Anglosaksonsko masonskom linijom Zapada London + Amerika . U Siriji ih je teško porazila uz napomenu da su vahabisti pješadija Izraela , Turske i Amerike a da su nedavno u Alepu na severu i na Jugu na Kuneitri , Golanu i Navi poginuli brojni izraelski komandosi kao vođe vahabijskih jedinica na terenu . Zašto pravim digresiju sa izraelom i njegovom ulogom u Siriji . Upravo da bi objasnio izvanredan rad Rusa u Ukrajini koji ne možemo sagledati ako ne znamo da 90 odsto stvari koje običan građanin ne zna upravo određuje karakter dešavanja . Rusija se bori vono ne protiv Desnog Sektora i NaciGarde na terenu nego protiv komandosa NATO-a Blekvotera , i inih
Preporuke:
26
4
69 subota, 24 maj 2014 10:32
Doni
Tri su Marka a jedan je Gay jer recenicni sklop je svoj trojici isti.Gay je sebi nasao dobru zabavu.
Preporuke:
12
2
70 subota, 24 maj 2014 10:40
ANALITIČAR
NASTAVAK 2 .
Dakle nama običnim smrtnicima treba da bude jasno da ogroman broj informacija koje suštinski određuju ruski rat sa masonerijom nećemo nikada saznati . Plan Rusije - recimo za Siriju je bio - vojna obaveštajna saradnja sa Iranom i Hezbolahom , sa Kinom sprečiti uvođenje zone zabrane letenja u Siriji i prebiti američke sluge na terenu , upravo se to dešava na terenu . Na bukvalno svim frontovima NATO+vahabizam doživljava težak poraz
Ukrajina - uzeli su Krim a znaju da je Nacistička opcija - trenutno u Kijevu - regularna ukrajinska armija prvi segment a Desni Sektor i NaciGarda drugi i treći . Ruska taktika - što veći broj ukrajinaca okrenuti na rusku stranu , do sada su veoma uspjeli , mnoge elitne ukrajinske jedinice prešle na stranu Moskve . Zato je Desni Sektor pobio prije dva ili tri dana ukrajinske vojnike . Ruse predvodi veoma iskusni vuk Strelkov dobrovoljac u Vojsci Rep. Srpske . Dar mar je napravio nacistima . Moskva šuti - mudro a vojno slama Kijev na terenu
Preporuke:
23
3
71 subota, 24 maj 2014 10:50
ANALITIČAR
NASTAVAK 3
Šta bi NATO PAKT sa mozgom u Londonu i pesnicom u Americi htio . Da ruska armija masovno uđe u Ukrajinu , naravno da bi dobila rat ali žrtve ogromne a narod Ukrajine bi postao šta ? Za sva vremena pokatoličen , pounijaćen , nova Poljska , nova NDH . Putin zna šta NATO hoće , šta Rusi rade , javno zlikovce sa Zapada zovu partnerima a na terenu najmanje 65 američkih specijalaca ubijeno , teški gubici Poljaka , Danci zarobljeni , pobiše ih Rusi snajperima , zasjedama upadaju u štabove Nacista . A javno - Rusija NIJE U RATU . Malo po malo ukrajinski vojnici prelaziće na rusku stranu . A sada ključno - Zapad NEMA PARA I NEĆE DATI PARE HUNTI . Ko će hunti dati gas - ko ima gas Rusija . Sporazum sa Kinom je zadnji dokaz da Putin ide do kraja u rat sa NATO-om . Kina je zamjena za EU . Sada je EU izvisila a švabe vide da ih američki zlikovci guraju na rusku cijev . Putinove makaze , vojni trijumfi na terenu kombinovano sa neimanjem para u Kijevu . Pokušao sam da dam svoje viđenje : )
Preporuke:
29
4
72 subota, 24 maj 2014 11:01
Aleksa
Mislim da je samo korištenje pojma "pobeda" pogrešno. Pobediti je jedno, a ostvariti politički, nacionalni cilj, odbraniti se nešto drugo.
Da bi se govorilo o pobedi, moralo bi se preraditi odnos prema ubijenim i na različite načine "oštećenim". SSSR je pobedio Nemačku 1945. godine. A cena? Uvećava tu pobedu?
Istorija odnosa Rusije i Zapada je unekoliko slična "sado-mazo" relaciji. Smer kulturnog uticaja koji oblikuje više slojeve u ruskim državama je neprestano išao i ide sa zapada. Probe političkog nadiranja se ciklički ponavljaju, sa svakim novim stanjem na Zapadu on se preliva ka Rusiji i manje ili više biva iskrivljen i prilagođen uslovima Rusije.
Petar Veliki je na taj pritisak odgovorio "otvaranjem prozora na Evropu"... Rusija je ta koja se evropeizirala... Rusiju se uvek pritišće argumentom više kulture Zapada.
Pojednostavljeno - Rusija će pobediti tek onda, kad ona sama počne da privlači sve svoje ljude... i osim toga Evropu... Dugin pogađa u sam centar kad piše o "šestoj koloni".
Preporuke:
16
3
73 subota, 24 maj 2014 11:47
Stanić Milan
Konačno je pred nama jedna dosta realna analiza stanja i odnosa na " istočnom frontu".Očito da je rekacija SAD i EU bila snažna da zaustavi Rusiju na "pola puta" da finalizuje početni uspeh vezano za pripajanje Krima.Ako Rusija prizna predsedničke izbore u Ukrajini naći će se u vrlo delikatnoj situaciji, pošto će time ukrajinska vlast koja je pod dirigentskom palicom NATO snaga dobiti legitimitet da se s najgrubljom vojničkom silom razračuna sa istočnim regionima.Naravno, sve ovo napisano su samo spekulacije jer osim šturih informacija sa MAS medija ne raspolažemo sa dovoljno ulaznih podataka kakve su stvarne namere jednih i drugi.U svakom slučaju mislim da je g. Putin pogrešio stajući na"pola puta",jer u koliko dođe do pacifikacije istočnih regiona ponovo će doći na red i pitanje Krima,Abhazije i Osetije.PO ko zna koji put se pokazalo da je vanjska politika SAD politika rata koga one kontinuirano vode na planeti, od formalnog završetka II.sv. rata.
Preporuke:
9
6
74 subota, 24 maj 2014 12:45
Tatijana
@Doni,nastavak
"...a onda pravi planove za under-ocean TGV vacum sa amerikom ..."
Jeste li Vi razumeli ovaj deo?
Ja nisam. Ne znam za ovaj podvodni TGV vakuum, ali znam za Novi Zeleni Dil - The New Green Deal. U kom delu zeleni novi ima uticaja na "političku geostrategiju"? Pitam Vas, jer ne mogu da vidim sponu.
Ako Američka administracija ima nameru da spašava planetu, onda treba odmah da izađe iz NATO-a. Ionako znamo da je vojska privatna, a ne njihova. Šta rade u Ukrajini? Sprovode politiku Zelenih dušebrižnika ili planove enormno bogatih kapitalista u stalnom pohodu na ruske resurse? Treba se obračunati sa kapitalistima, i eto boljitka.
Možda bi i Vama bilo milo da Rusi pokažu u nekim momentima izvesnu sličnost sa Zapadom, ali do toga sigurno neće doći zbog postojećih civilizacijskih razlika.
Uglavnom, Rusi se uzdržavaju od davanja saveta tamo gde je neophodno dejstvovati na drugi način.
Pozdrav!
Preporuke:
6
3
75 subota, 24 maj 2014 13:14
G.S.
Veliki novac biće uložen u Kinu radi pouzdanog praćenja i saniranja klimatskih promena,izjavio je Rotšild u jednom intervjuu.Kina vodi mudru politiku,sarađuje sa Rusijom i ne pravi svoje planove u zavisnosti od toga da li će se EU raspasti ili neće.Srbija treba da se snađe,poručuju azijat i doni,kako ja razumem.
Preporuke:
6
3
76 subota, 24 maj 2014 13:44
Deprogramer @ Tatijana
The New Green Deal je tek jedan iz arsenala zelenog fašizma. Cilj je da se svaki čovek liši energije, sve pod plaštom globalnog zagejavanja i pseudonaučne histerije u vezi sa CO2. Znate to je kao onaj nedavni događaj kada je obama sleteo u Afriku, izašao iz klimatizovanog aviona, i rekao afrikancima da im nisu potrebni klima uređaji, da tako uništavaju majčicu Zemlju. Ili kada Al Gor, samoprozvani ekspert, kaže kako morate da gasite svetla po kući, dok sam u svom dvorcu od kuće, ima uključeno rasvetno telo na svakom metru. Što se tiče TGV, mislim da se radi o ambicioznom kineskom projektu podvodnog voza koji bi povezivao SAD sa Pekingom.
Preporuke:
9
2
77 subota, 24 maj 2014 17:26
geolog
svako radi samo ono što može a ne ono što želi
Preporuke:
8
2
78 subota, 24 maj 2014 18:30
Doni @Tatijana,@G.S.
Ne zelim da ovde nesto pametujem jer i ne mislim da sam mnogo pametan,sto napisao danas Ludi Milojko koji je najbolji komentator u svojoj ulici,ja za sebe mislim da nisam najbolji ni na svom spratu jer nisam uopste u ovoj sferi (mislim na drustvene i vojne nauke).Sto se tice TGV-a radi se o ovome sto je napisao Deprograme samo bih napomenuo da se radi o izumu ruskih naucnika i da su brzine izuzetno velike.Za The New Green Deal danas sam cuo prvi put.Ovo za Rotsilda sto je izjavio,napisano u komentaru G.S. isto tako prvi put cujem.Sto se tice Kine i njene politike ja ne vidim zasto bi ona svoje planove pravila u zavisnosti od toga da li ce se EU raspasti ili nece ona se ni fizicki ni politicki ne nalazi u EU.Za razliku od Kine mi odnosno drzava Srbija se fizicki nalazi u Evropi a politicki je kandidat za EU (treba praviti razliku izmedju Evrope i EU).Evropa su fizicki i politicki zemlje Evrope prevashodno Nemacka i Francuska a EU je administracija u Briselu pod kontrolom Vasingtona
Preporuke:
5
2
79 subota, 24 maj 2014 18:50
Doni,nastavak
preko NATO-a koji je u istom gradu.Sto se tice naseg snalazenja kada sve ovo prethodno uzmete u obzir i kada znate da su krizu u Ukrajini izazvali Englezi i Amerikanci preko EU administracije u Briselu samo ce Vam se kazati kako i sa kim treba da pokusamo da se snadjemo.Zasad Rusija pametno postupa i pokusava da pridobije Evropu sto ni u kom slucaju ne kvari nase "snalazenje".Ako bude moralo doci do otvorenog sukoba izmedju Evrope i Rusije zna se na kojoj strani je Srbija i jos neke zemlje Balkana a zna se na kojoj strani je Albanija.Zar iko normalan u svetu veruje da ce crnogorci poslusati svoju vladu u Podgorici i ratovati protiv Rusa.Ja ne verujem a Vi?
Preporuke:
5
4
80 subota, 24 maj 2014 19:36
Tatijana
Deprogramer
Doni
Hvala na odgovorima.
Pozdrav!
Preporuke:
5
0
81 subota, 24 maj 2014 21:48
from_HR
Dosta dobra analiza, međutim ja se nebih složio da Rusi u ovome loše stoje.Mislim da igraju vrlo pametno i lukavo, oni su se riješili izdržavanja UKR što su dosad radili i što ih je puno koštalo. Krim su uzeli a on je nabitnija točka u UKR. Federalizacijom praktički riješavaju sve probleme i guraju EU pola bankrotirane UKR na teret, ne podržavaju separatiste javno, što ostavlja prostor za daljnje jačanje ruskog sentimenta čak i na zapadu UKR ( u budućnosti ) A kad Ukrajinci vide šta im to EU nudi, evo njih na koljenima nazad...
Preporuke:
18
4
82 subota, 24 maj 2014 23:11
Petar
Rusija ima sve adute u ovoj igri. Ukrajina je vrlo blizu totalnog ekonomskog kolapsa. Zapad im novce nece dati, naprotiv, ucinice situaciju jos gorom ("reforme" IMF-a). Zapadni pajaci u Kijevu ce se medusobno boriti za vlast a izgubice i ono malo naroda sto ih sad podrzava kad ljudi jos vise osiromase.

Treba isto imati u vidu da je Ukrajina samo jedan mali dio globalnog sukoba na planetarnom nivou. Americki dug raste svaki dan za 2 milijarde dolara...Dolar uskoro gubi status svjetske rezervne valute. (Taj status je glavni izvor zapadne moci).EU je u sve dubljoj krizi. Prosjecni standard i kvalitet zivota je sve gori. (Sve manje privlacan drugima)...

Rusija, Kina, India, Iran, BRICS sve vise saraduju. Rusija i Kina ce graditi novi veliki kanal u Nikaragvi koji ce biti konkurencija Panamskom. Uz kanal je predvidena i Ruska pomorska baza...

Ukratko, zapadna nadmoc slabi, buducnost je u multi polarnom svijetu.
Preporuke:
10
6
83 subota, 24 maj 2014 23:41
Rđosav
Pouka: meka moć - zabluda intelektualaca "meke struke" (soft sciences.)
Preporuke:
6
5
84 nedelja, 25 maj 2014 00:02
Posmatrač
Đorđe je standardno dobar a dobri su i komentari na zadatu temu. Ipak treba dodati da je naše posmatranje događaja u Ukrajini iz žablje perspektive a Rusije iz pozicije rode. Tu je naš fundamentalni nesporazum oko analize situacije u Ukrajini i redosleda poteza. Rusija jednom za svagda želi da stvari postavi na svoje mesto i da trajno obezbedi stabilnost svojih granica i zone uticaja. Zbog toga je Rusija oprezna i ponekad protivurečna ali tako je uvek kada se postave visoki ciljevi i kada je ulog velik. Putina uglavnom pogrešno tumače a na Zapadu ga standardno potcene što mu savršeno odgovara. U suštini potezi Rusije u Ukrajini su veoma suptilni i dobro promišljena projekcija meke moći. Na prvom mestu ne izaziva dodatni animozitet kod ukrajinaca a ni kod naroda širom sveta. Istovremeno je primena tvrde sile odmerena da ne remeti projekciju meke sile.
Preporuke:
13
5
85 nedelja, 25 maj 2014 00:11
Posmatrač
Što se tiče Srbije projekcija uticaja Rusije je oprezna da ne bi svojim delovanjem u Srbiji prerano upalila crvene lampice kod suparnika (i time ugrozila svoje važnije poteze) mada sve manje ima potrebe za tim. Verovatno posle ključnih poteza oko Ukrajine koji će biti najkasnije do kraja leta (iskreno mislim i pre početka leta) imaćemo potpuno otvorene karte i neće biti potrebe za suptilnošću. A bazna infrastruktura je već postavljena (strategija za Balkan). Veliki su izazovi pred svima.
Preporuke:
11
5
86 nedelja, 25 maj 2014 00:20
IIpocbetap
Ima ovde strava pametnih komentara....ali cudi me da nikome od tih pametnih nije palo na um ZIMA,tradicionalni saveznik Rusa/je u borbi s zlotvorima koji ih napadaju.U-krajina za mene je Rusija a U-krajinci malkice zalutali/otudjeni Rusi.

Ehhhh kada dodje prohladni Oktobar pa hladni Novembar pa ledeni Decembar ....dalje necemo...pametni nek' skontaju.

Sto se tice Amerike ona polako ide u 100 lepih PM...
Evo samo 1 lep ocit i znakovit primer da citate i odgledate kako izgleda danas bivsi grad slave,love i nezamislivog sjaja...grad ex centar auto-industrije kada je USA proizvodila preko 3 meleona auta a sada
ovako izgleda,pogledajte:


http://tacno.net/najcitanije/detroit-grad-avet-kojim-su-zavladali-psi-i-bande/
Preporuke:
8
4
87 nedelja, 25 maj 2014 09:47
ANALITIČAR
@ POSMATRAC

Sjajna analiza o ruskoj taktici . Srbi koji vole Ruse a velika većina nas voli očekuju od Rusije da djeluje armijom , Zapad nas Srbe ubija , mrcvari , ponižava preko naše izdajničke " elite " već 25 godina . U svakom srpskom patrioti čuči želja da Rusija vojno prebije NATO . Ali mi zaboravljamo da je od ruske armije jedino jača ruska diplomatija koja je broj jedan na planeti . Pozdrav Vama . Dali ste sjajnu analizu na jedan fin način : )
Preporuke:
10
5
88 nedelja, 25 maj 2014 11:51
čitalac
Dobro promišljeno.
Ako ćemo baš gledati strogo geopolitički, Rusija bi trebala dobiti veći dio Ukrajine da može reći - dobro smo napravili. Ali zašto bi Rusija gomilila još zemalja? Kako reče jednom jedan poznati Rus, zemlja je rusko prokletstvo. Ovaj članak je dobar ali potpuno zaboravlja nešto još važnije: ekonomski razvoj Rusije. Rusija u stvari još nezna kako bi se razvijala, nemaju jasne ekonomske strategije. Parametri razvoja u poređenju sa razvijemnim zapadnim zemljama su još uvijek vrlo slabi. I sam Putin je više puta govorio o tome. Rade na tome ali ide odviše sporo. Zato bi možda bilo bolje da Rusija kontrolira najnužniji dio Ukrajine i posveti se razvoju: tako bi pridobila i ostali dio. Ne zaboravimo da je najači adut zapada upravo razvijenost.
Ali pošto geopolitika vidi samo realne opipljive stvari s time je još ništa nije rečeno. Putin smatra Rusiju kao društvo koje temelji na kršćanskim vrijenostima. Neka se drže onda toga, ali zaista. To će im dati pravu snagu.
Preporuke:
9
3
89 nedelja, 25 maj 2014 21:20
Bojan, Priština
Bojane
Gde na internetu mozemo naci taj tekst Aleksandra Gelyevicha ?
Njega treba pratiti jer je on realni ideolog politike VVP.


Samo ukucajte naziv teksta u pretraživač i izbaciće vam tekst koji je prenelo nekoliko nažih sajtova.

Istina Dugina smatraju za ideologa Putinizma, i kažu da ono što Dugin najavljuje Putin naknadno realizuje. Iskreno i sa nastrpljenjem se nadam da će tako biti i u ovom slučaju.
Preporuke:
9
3
90 nedelja, 25 maj 2014 23:36
Doni
Pa,dobro Bojane iz Koricana koji je naziv teksta da ukucam pa da pogledam.Unapred zahvalan
Preporuke:
6
2
91 ponedeljak, 26 maj 2014 11:02
Vuk@Doni
Imas ovde citav takst
http://fakti.org/rossiya/dugin-djavo-je-uvek-bio-jak-na-zapadu-bitka-za-ukrajinu-zato-je-sveti-rat
Preporuke:
3
2
92 ponedeljak, 26 maj 2014 14:25
Ares
Svaka cast na analizi!
Objektivno i kvalitetno kao i uvek.
Preporuke:
4
0
93 ponedeljak, 26 maj 2014 18:10
hm
Svaka čast na analizi. Ali delim bojazan nekih komentataora, pa donekle i Đorđa, da ovo sa ruskim faktičkim priznavanjem ukrajinskih izbora ne miriše na dobro.
Preporuke:
4
0
94 ponedeljak, 26 maj 2014 19:38
Bob
Opet je Đorđe pesimističan. Previše!

Dakle, biće opcija 4:

Sve osim Galicije je naše, s tim da će za Kijev i centralni deo možda trebati malo vremena. Krajnji zapad izolovati sa planom za "promenu svesti" kad krene veće evropsko tumbanje - da se više niko ne doseti da postane unijat.
Preporuke:
4
5
95 ponedeljak, 26 maj 2014 19:45
G.S.
Doni
Uvek imam na umu da "ništa nije onako kako izgleda" a prisutan je i osećaj da Rusija radi nešto valjano na netipičan način.Otuda silne teškoće da se pronikne u sva događanja vezana za Ukrajinu.
Preporuke:
3
3
96 ponedeljak, 26 maj 2014 20:27
seljak bezemljaš
Trebalo bi ispitati koliko postsocijalistički čovek (i tamo i ovde)razume parole i zastave kojima mlatara.
Trebalo bi to ispitati da bi putinizam znao sa čim se susreće i kod kuće i u Ukrajini,i na našim prostorima i redom tako.(trebalo bi ali nema ko)

U februaru mesecu POLITIKA je na naslovnoj strani objavila tekst UKRAJINA PRESLIKANA SRBIJA IZ DEVEDESETIH.Stigle iz Kijeva dve lepe i mlade i obrazovane Ukrajinke, naše snajke pa POLITIKA uz njihove fotografije objavila i njihove priče.

Kaže Tanja (ili Anja)da joj je otac Rus a majka Ukrajinka. ALI ONI, MLADI, GOVORE UKRAJINSKI.
Razlika između ruskog i ukrajinskog kaže Anja (ili Tanja) je FONETSKA. A ona je studirala i diplomirala srpski jezik.Druga je dizajner kostima.
Obe u glas tvrde da probleme pravi BERKUT ali ONE (ONI)imaju svoje snage. To je DESNI SEKTOR ONI SU PRAVI UKRAJINCI MLADI PORODIČNI LjUDI SNAŽNI.....
(tekst se može naći na internetu pa da ja neprepričavam)
nastavak
Preporuke:
5
1
97 utorak, 27 maj 2014 00:52
nadmudrivanje
Rusi igraju veoma pametno u Ukrajini, zapad nema sta da ponudi 40 milionskoj zemlji osim bolnih rezova i reformi, dodatnog zaduzivanja i propadanja.Celokupna ukrajinska industrija posebno u istocnom delu je okrenuta Rusiji, ako se otkazu ugovori njihove proizvode na zapadu nema ko da kupi.
Preporuke:
4
1
98 utorak, 27 maj 2014 20:26
Geda gluperda
Nikako nije jasno kako je moguce pobediti nuklearnu drzavu...ako,naravno,ima 'petlju' da se u potpunosti brani. Jasno je da u veliki rat (mozda atomski), nije uci 'tek tako', ali sta je alternativa!!!??? Kriza,ekonomska,moralna,kriza modela,nedostatak resursa,
traje dugo... zemaljska kugla postaje mala.Borba za svako parce teritorije ce se nastaviti...i,jasno je cemu to vodi. Ovo nije nikakav pesimisticki, vec realisticki,opis stanja.
Rusija ima visekratno iskustvo sa nasrtajima na svoju teritoriju,...sto duze bude oklevala, bice skuplje. Iskustvo iz 1941(Staljin) je poucno.
Uzgred receno, nema oruzja koje je covek proizveo,a da ga nije i upotrebio. Tuzno,ali tacno.
Preporuke:
3
1
99 utorak, 27 maj 2014 21:13
Mile
Rusija ne može da pobijedi u ovom sukobu. Prosto zato što nema protivnika, tj on je nevidljiv. Zapad je to dobro zakuhao na 'meki' način tako da i Rus i nema protiv kog da ratuje sem protiv 'svojih'. Čim dalje bude išao na svog brata Ukrajinca sve više će da se udaljava od njega što je za Rusiju bolno gledajući historijski da su potekli iz Ukrajine. Lako je Ukrajinu odbraniti od zapadne invazije. Ali biće nemguće odbraniti je iznutra ako medju Ukrajincima nastane mržnja prema Rusiji. U tom slučaju Ukrajina je izgubljena a stvari idu u tom pravcu

Bojim se da identičan scenarij postoji za Rusiju, stovriti unutar-ruske sukobe i mržnju. Taj scenarij je sasvim realan jer je jedini protiv koga nema 'protivotrova'
Preporuke:
4
1
100 utorak, 27 maj 2014 21:26
Marko
najveći problem za Rusiju je što zapadni sistem demokracije još uvijek najbolje funkcioniše. Daleko od toga da je idealan, human itd ali za sada ne postoji efikasniji sistem. To potvrđuje i Rusija koja je i sama prihvatila liberalni grubi kapitalizam.

Znači Rusija se bori protiv društvenog sistema kojeg je i sama uvela. Nemoguća misija i izgubljena bitka.

Kada bi Rusija u praksi pokazala neki bolji, pravedniji, humaniji sistem našlo bi se dosta zemalja koje bi o tome videle šansu za bolji život. Ovako vide samo farsu i golu borbu dvaju velesila za premoć. Naravno da će prikloniti zapadu kao uspješnijem
Preporuke:
3
5
101 sreda, 28 maj 2014 23:38
Rajko
Ako kaniš pobjediti ne smiješ izgubiti.
Preporuke:
2
2
102 četvrtak, 29 maj 2014 00:56
Bob
Ko želi da promaši mora gađati precizno pored cilja.
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner